هدف از طراحی این وبلاگ،پاسخ به هفدهمین پرسش مهر ریاست جمهوری، جناب آقای دکتر روحانی،می باشد
امید است مطالب این وبلاگ مورد توجه شما خوبان و تمام مخاطبین عزیز قرار گیرد.
- - - - - - - - - - - - - - - -
مدیریت وبلاگ: مریم رضایی

دنبال کنندگان ۵ نفر
این وبلاگ را دنبال کنید

جستجو

سخنی از بهشت

بایگانی

نويسندگان

نظرسنجی

اوقات شرعی

=

پربازديدترين ها

پيوندها

تصاوير برگزيده

۰

چگونه عده ای خشونت را می آموزند ؟

اجتماعی

آن چنان که گفتیم، بیشتر مسایل خشونت آموزشی نیست. بلکه فوران درونی افرادی است که دچار نوعی عصبیت که بیشتر از نوع خودخواهی و یا حسادت است میباشد.

اما باید این مسئله را بدانیم که خشونتها به شکلهای مختلفی ممکن است به دیگران نیز سرایت کند. شکلهای مختلف سرایت خشونت به دیگران را میتوانیم به چند دسته تقسیم کنیم:

الف) خشونتهایی که توسط خانواده به فرد تزریق میشود. ب)خشونتهایی که اجتماع به فرد تزریق میکند. ج) خشونتهایی که توسط سیاسیون به جامعه تزریق میشود.

الف) خشونتهایی که از طریق خانواده به فرد تزریق میشود:

این خشونتها شاید ساده ترین و پیش پا افتاده ترین شکل خشونتها باشد. خشونتی که پدر و مادر به شکلهای مختلف به فرزندان منتقل میکنند در حالی که شاید اصلاً چنین تصمیمی نداشته باشند. درگیری لفظی بین پدر و مادر در حضور فرزندان، درگیری فیزیکی بین پدر و مادر در حضور فرزندان، دیدن جای زخمهای پدر و یا مادر توسط فرزندان به خاطر درگیری فیزیکی چه این درگیری در حضور فرزندان باشد یا نباشد، تعریف هایی که والدین از خشونتهایی که توسط دیگران انجام شده و ....

البته این خشونتها همچنان که گفتم نشان از این نیست که فرد خشونت را خود بر دیگران مرتکب شود. وقتی فرد دچار وحشت یا ترس از سویی و یا بیخیال شدن نسبت به خشونتها از سویی دیگر بشود این خود نوعی خشونت به حساب می آید.

در واقع هیچ فردی نیست که بگوید عاری از خشونت است. بلکه همه ما به نوعی دچار خشونت هستیم. توضیحات تکمیلی را در ادامه ارائه میکنم.

ب) خشونتهایی که اجتماع به فرد تزریق میکند:

این خشونت نیز همچون مورد قبلی با همان شیوه ها به فرد منتقل میشود. تنها تفاوت آن است که به جای خانواده، این بار افراد جامعه خشونت را به فرد تزریق میکنند. اما همچون مورد قبل این قبیل خشونتها گذرا و سطحی هستند.

ج) خشونتهایی که سیاسیون و خواص جامعه به فرد منتقل میکنند:

این گونه خشونتها بسیار عمیق، تأثیرگذار، کینه پرور، جانفرسا و دارای گستردگی بسیار هستند. پیچیدگی آنها نیز بسیار زیاد است. این خشونتها از طرق مختلف به خصوص رسانه ها به جامعه منتقل میشود.

بازیهای رایانه ای، فیلمها، اخبار، تحریک احساسات مذهبی، تحریک احساسات ملی، قومی و محله ا ی، ایجاد حسادت بین مردم و اختلاف ا فکنیها برای رسیدن به قدرت و سلطه بیشتر از این دست هستند.

 

نویسنده : محمدمهدی اسدزاده

نظرات (۰)
هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی