هدف از طراحی این وبلاگ،پاسخ به هفدهمین پرسش مهر ریاست جمهوری، جناب آقای دکتر روحانی،می باشد
امید است مطالب این وبلاگ مورد توجه شما خوبان و تمام مخاطبین عزیز قرار گیرد.
- - - - - - - - - - - - - - - -
مدیریت وبلاگ: مریم رضایی

دنبال کنندگان ۵ نفر
این وبلاگ را دنبال کنید

جستجو

سخنی از بهشت

بایگانی

نويسندگان

نظرسنجی

اوقات شرعی

=

پربازديدترين ها

پيوندها

تصاوير برگزيده

۰

هفت مقام از مسابقه پرسش مهر ریاست جمهوری به فارس تعلق گرفت


شیراز- ایرنا- دبیر اجرایی پرسش مهر ریاست جمهوری استان فارس گفت: دانش آموزان و فرهنگیان این استان در هفدهمین دوره مسابقه پاسخ به پرسش مهر ریاست جمهوری، موفق به کسب هفت مقام شدند.

)هفت مقام از مسابقه پرسش مهر ریاست جمهوری به فارس تعلق گرفت(

 

سعید رضا کامرانی، سه شنبه در گفت و گو با ایرنا بیان داشت: در این رویداد فرهنگی، هنری و پژوهشی، آثارمتعلق به 404 هزار و 551 دانش آموز، 11 هزار و 492 نفر از فرهنگیان و 85 هزار و 553 نفر از اولیای دانش آموزان استان فارس مورد بررسی قرار گرفت.

وی افزود: پس از انجام مرحله داوری آثار در حوزه استان، از مجموع این آثار 76 اثر به مرحله کشوری راه یافت و پس از بررسی هایی که از سوی هیات داوران  وزارت آموزش و پرورش صورت گرفت، در این مسابقه از فرهنگیان شرکت کننده از استان فارس، امیر پژمان در رشته خوشنویسی، مریم رضایی در رشته رسانه و فضای مجازی، طاهره فرزانه در رشته شعر و امید عسلی دانش آموز ناحیه یک آموزش و پرورش شیراز برای دومین سال پیاپی در رشته سخنوری، رتبه اول کشور را کسب کرد.

کامرانی اظهار کرد: همچنین از دیگر فرهنگیان آموزش و پرورش فارس، علیرضا کرمپور در نقاشی خط و نورالله خندانی در رشته وبلاگ به مقام دوم کشور دست یافتند و دانش آموز، ماندانا هوشمند در رشته فیلم کوتاه، مقام سوم کشور را از آن خود کرد.

رئیس اداره فرهنگی و هنری آموزش و پرورش فارس، در مورد پرسش مهر سال تحصیلی 96 - 95 که از سوی دکتر حسن روحانی رئیس جمهوری مطرح شد اشاره کرد و گفت: عنوان این پرسش چنین است 'خشونت از کجا نشات می گیرد؟ چگونه در برابر خشونت باید ایستادگی کرد؟ چگونه می توانیم کشور و جامعه ای دارای رحمت اسلامی و نبوی داشته باشیم؟ و چگونه می توانیم جامعه، منطقه و جهانمان را از خشونت برهانیم؟'

دبیر اجرایی پرسش مهر ریاست جمهوری استان فارس ادامه داد: از هفده سال گذشته تاکنون هر سال رئیس جمهور وقت، پرسشی را مطرح می کنند و مخاطبان آن که دانش آموزان و اولیای آنان، فرهنگیان و دانشجو معلمان هستند بنا به تخصص و علاقه مندی خود در چهار رشته فرهنگی شامل، سخنوری، مقاله پژوهشی، داستان و وبلاگ به پرسش مورد نظر پاسخ می دهند.

او بیان کرد: همچنین این مسابقه مشتمل بر 10 رشته هنری، تصویر سازی، پوستر، عکاسی، نقاشی، طراحی، خوشنویسی، نقاشیخط، فیلم کوتاه، نمایشنامه نویسی و سرود همگانی است.

کامرانی گفت: امسال نیز دانش آموزان استان فارس به همراه اولیای خود، همچنین فرهنگیان این استان و دانشجو معلمان، همانند دوره های پیشین به صورت قابل توجهی از این مسابقه استقبال کردند.

عضو شورای تربیتی استان فارس اظهار داشت: موضوع مهم پرسشگری به عنوان یکی از ارکان های جامعه پویا، دارای اهمیت بسیاری است زیرا این امر موجب می شود شرکت کنندگان با آفرینش آثار فرهنگی، هنری و پژوهشی، عقاید و نظرات خود را به مقام عالی قوه مجریه منتقل کنند و رئیس جمهوری و هیات دولت با بهرگیری از این آثار که به نوعی مشارکت و هم افزایی دولت و ملت است در پیشبرد اهداف مقدس نظام اسلامی از آنها بهره گیرد.

عضو شورای تربیتی استان گفت: جامعه پرسشگر، همواره جامعه ای پویا و کارآمد است و بی شک نقد منطقی و پرسش موجب مشارکت همگانی در سازندگی کشور می شود و ارائه راهکارها می تواند در تصمیم گیری و برنامه ریزی کلان کشور به دولتمردان کمک موثری کند.

کامرانی گفت: گاهی اهمیت پرسش از پاسخ آن مهمتر است، زیرا طرح هر پرسشی، فرد و جامعه را به سوی یافتن پاسخ آن فرامی خواند.

دبیر اجرایی پرسش مهر ریاست جمهور در فارس بیان کرد: با توجه به رهنمودهای امام (ره) و رهبر معظم انقلاب مبنی بر اینکه فرهنگیان و دانش آموزان از برترین اقشار جامعه هستند، به همین سبب، روسای جمهور هر ساله پرسشی را در بین این قشر از جامعه مطرح می کنند تا با به چالش کشیدن اذهان آنان در سازماندهی، تصمیم گیری و برنامه ریزی اهداف کلان کشور، نظرات آنان را لحاظ کنند.

6118 /2027

مصاحبه: پرویندخت پاردسویی شیرازی ** انتشار دهنده: سید احمد نجفی


http://www.irna.ir/fars/fa/News/82447912



نظرات (۰)
هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی