هدف از طراحی این وبلاگ،پاسخ به هفدهمین پرسش مهر ریاست جمهوری، جناب آقای دکتر روحانی،می باشد
امید است مطالب این وبلاگ مورد توجه شما خوبان و تمام مخاطبین عزیز قرار گیرد.
- - - - - - - - - - - - - - - -
مدیریت وبلاگ: مریم رضایی

دنبال کنندگان ۵ نفر
این وبلاگ را دنبال کنید

جستجو

سخنی از بهشت

بایگانی

نويسندگان

نظرسنجی

اوقات شرعی

=

پربازديدترين ها

پيوندها

تصاوير برگزيده

۳۶ مطلب در آذر ۱۳۹۵ ثبت شده است

۰

نهادینه شدن خشم در کودکان

علمی


وقتی کودکی در جامعه ای با میزان خشم بالا زندگی کند خشونت در رفتار او نهادینه می شود

 دکتر علی بابایی زاد، تحلیل رفتارگر، منشاء خشونت را در ناکامی های افراد دانست و اظهار داشت: در روان شناسی کلاسیک جمله ای وجود دارد که می گوید؛ ناکامی به پرخاشگری ختم می شود. زیرا هر گونه پرخاشگری از قتل تا دگر آزاری، کودک آزاری، ضرب و شتم تا پرخاشگری های کوچک مانند بد نگاه کردن ناشی از ناکامی های است. منتها ناکامی لزوما مربوط به شخصی که ما به آن خشونت می ورزیم، نیست.

۰

داعش بسترساز حضور جبهه استکبار جهانی در منطقه است.

سیاسی


کد خبر: 382851 | تاریخ مخابره :۱۳۹۵/۳/۲۰ - ۰۹:۰۲ | سرویس: استان‌ها 58

حجت الاسلام والمسلمین مبلغی:
داعش بسترساز حضور جبهه استکبار جهانی در منطقه است. علمای اسلام اختلافات را کنار بگذارند .
  نماینده مردم لرستان در مجلس خبرگان رهبری با تاکید بر این که داعش بستر حضور جبهه استکبار در منطقه را فراهم می کند، تصریح کرد: علمای اسلام باید از فرصت گران بهای رمضان برای حل مشکلات کنونی مسلمانان بهره بگیرند.

۰

خشونت در خانواده یعنی چه؟

اجتماعی


وقتی در چارچوب یک ارتباط نزدیک میان دو فرد، رفتار مرد با زن خشونت آمیز و سلطه گرانه است، نتیجه آن خشونت خانگی خواهد بود. خشونت خانگی می تواند جسمانی، جنسی، روانی یا عاطفی باشد. سوء استفاده مالی و محدود کردن فرد نیز از جمله مشخصه های دیگر خشونت خانگی است.

۰

در زندگی مدرن؛ خشونت، فساد، نابرابری و فقر یک امر مستمر است

اجتماعی

دکتر تقی آزاد ارمکی، جامعه شناس و استاد دانشگاه تهران در پاسخ به این سوال که علت خشونت هایی مانند نزاع های خیابانی در جامعه ایران چیست؟ تصریح کرد: بحثی که در علوم اجتماعی وجود دارد این است که جامعه مدرن مجموعه ای از تناقض ها و تعارضات است. این تعارضات در دو سطح وجود دارد؛ یکی سطح فردگرایی، جمع گرایی، اقتصادگرایی و... است که ساحت مفهومی و نظری دارد ولی سطح بعدی ساحت تجربی است؛ جامعه ی مدرن جامعه ای است که نابرابری در کنار برابری و یا میل به برابری زیست می کند، فقر با ثروت در حال زیست مستمر است و نهایتا خشونت و عدم خشونت هم با هم زیست می کنند. این نوع تعبیر تناقض در جامعه مدرن به ما این اجازه را می دهد که بگوییم در زندگی مدرن، خشونت، فساد، نابرابری و فقر بیش از امر ممکن است و یک امر مستمر است

۰

ولایت فقیه نمونه ای عملی از تبلیغ تفکر شیعی

سیاسی

کد خبر: 379669 | تاریخ مخابره :۱۳۹۵/۲/۲۳ - ۱۱:۴۷ | سرویس: استان‌ها 60

استاد حوزه خوزستان مطرح کرد:
ولایت فقیه نمونه ای عملی از تبلیغ تفکر شیعی

حوزه/ استاد حوزه علمیه خوزستان عنوان کرد: کلام اهل بیت(ع) مهمترین عامل جهت جذب افراد و عشق ورزیدن آنها به این انوار الهی است؛ از این رو شیعیان نیازی به تقابل خشونت آمیز و تخریب و یا تکفیر سایر گروه ها ندارند

۰

خشونت علیه زنان

علمی


پژوهشی در باره خشونت علیه زنان
از سازمان بهداشت جهانی سازمان ملل

16.12.2008
 حمید حمیدی

 


خشونت خانگی می‌تواند جسمانی، جنسی، روانی یا عاطفی باشد. سو استفاده مالی و محدود کردن فرد نیز از جمله مشخصه‌های دیگر خشونت خانگی است. خشونت می‌تواند عملاً یا فقط با تهدید صورت بگیرد؛ همچنین همیشگی یا موقتاً اتفاق بیفتد ... چه تلخ است در سال روزی وجود داشته باشد که به عنوان روز "مبارزه با خشونت علیه زنان" نامیده شود و متأسفانه چنین روزی وجود دارد.