هدف از طراحی این وبلاگ،پاسخ به هفدهمین پرسش مهر ریاست جمهوری، جناب آقای دکتر روحانی،می باشد
امید است مطالب این وبلاگ مورد توجه شما خوبان و تمام مخاطبین عزیز قرار گیرد.
- - - - - - - - - - - - - - - -
مدیریت وبلاگ: مریم رضایی

دنبال کنندگان ۵ نفر
این وبلاگ را دنبال کنید

جستجو

سخنی از بهشت

بایگانی

نويسندگان

نظرسنجی

اوقات شرعی

=

پربازديدترين ها

پيوندها

تصاوير برگزيده

۰

خشونت در مدارس ایران نسبت به دختران بیشتر است یا پسران؟

فرهنگی


مدیر کل امور تربیتی و مشاوره وزارت آموزش و پرورش با مقایسه میزان خشونت دختران و پسران در مدارس ایران از تدوین برنامه‌ای جامع برای پرهیز از خشونت در مدارس خبر داد.

 به گزارش گروه وبگردی باشگاه خبرنگاران جوان،مسعود شکوهی مدیر کل امور تربیتی و مشاوره وزارت آموزش و پرورش با اشاره به پرسش مهر رئیس جمهور مبنی بر اینکه «خشونت از کجا نشأت گرفته است؟ چگونه عده ای خشونت را می آموزند؟ در برابر خشونت چگونه باید ایستادگی کرد؟» اظهار کرد: به ستاد پرسش مهر اعلام آمادگی کرده‌ایم که به عنوان بخش تخصصی توانایی مدیریت و هدایت کار را داریم به گونه‌ای که توجه همکاران و دانش‌آموزان ما روی بحث خشونت معطوف شود.

وی با بیان این‌که خشونت میان پسران در مقطع دوم متوسطه بیش دختران و بیش از مقاطع دیگر تحصیلی است افزود: برنامه‌ریزی کرده‌ایم مشاوران سراسر کشور را توجیه کنیم تا روی اهمیت پرهیز از خشونت کار کنند و راهکارهای آن را به دانش آموزان آموزش دهند.

مدیرکل امور تربیتی و مشاوره وزارت آموزش و پرورش از تدوین برنامه جامع پرهیز از خشونت در مدارس خبر داد و گفت: از اساتید برجسته دانشگاهی کمک گرفتیم و در حال تدوین برنامه‌ای جامع و اجرایی برای پرهیز و کاهش خشونت در مدارس و عوامل موثر بر آن هستیم؛ البته اینکار در سال گذشته شروع شده و اکنون قصد داریم محتوای آن را غنی‌تر کرده و به مرحله اجرا برسانیم.

شکوهی ادامه داد: خشونت و مشکلات مربوط به آن با توجه به سنی که دارند در دانش آموزان پسر و در مقطع متوسطه دوم بیشتر است و البته در متوسطه اول هم وجود دارد اما تمرکز ما برای پرهیز از خشونت در تمام مدارس کشور است.

وی با اشاره به تحلیل آمارهای مربوط به آزمون‌های سلامت روانی دانش آموزان گفت: آمارها در دست تحلیل است و در حال پیش بینی دوره‌ای برای مدیران و مشاوران مدارس هستیم. بخشی از این آموزش‌ها مجازی و غیرحضوری و بخشی حضوری است و اکنون در حال تربیت مدرس هستیم.

مدیرکل امور تربیتی و مشاوره وزارت آموزش و پرورش گفت: سازمان بهداشت جهانی اعلام کرده است که اگر با همین منوال پیش برویم تا سال 2030 بیشترین بار بیماری‌ها مربوط به حوزه بهداشت روان است و باید برای آن از حالا چاره بیاندیشیم.

منبع:ایسنا

نظرات (۰)
هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی