هدف از طراحی این وبلاگ،پاسخ به هفدهمین پرسش مهر ریاست جمهوری، جناب آقای دکتر روحانی،می باشد
امید است مطالب این وبلاگ مورد توجه شما خوبان و تمام مخاطبین عزیز قرار گیرد.
- - - - - - - - - - - - - - - -
مدیریت وبلاگ: مریم رضایی

دنبال کنندگان ۵ نفر
این وبلاگ را دنبال کنید

جستجو

سخنی از بهشت

بایگانی

نويسندگان

نظرسنجی

اوقات شرعی

=

پربازديدترين ها

پيوندها

تصاوير برگزيده

۰

بازگشت به قرآن و عقلانیت تنها راه پایان خشونت هاست

دینی-مذهبی

کد خبر: 381397 | تاریخ مخابره :۱۳۹۵/۳/۱۳ - ۱۹:۵۲ | سرویس: استان‌ها 48

دستیار ویژه رییس‌جمهور در امور اقوام و اقلیت‌های دینی:
بازگشت به قرآن و عقلانیت تنها راه پایان خشونت هاست
حجت الاسلام والمسلمین یونسی، بازگشت به قرآن و عقلانیت را تنها راه پایان خشونت ها در جهان اسلام دانست و تصریح کرد:بزرگترین هدفی که امام(ره) تعقیب می کرد وحدت جهان اسلام بود، این نگاه ایشان برخاسته روح و حقیقت اسلام بود.

به گزارش خبرگزاری «حوزه» از تهران، حجت اسلام و المسلمین یونسی، دستیار ویژه رئیس جمهور در امور اقلیت های دینی و مذهبی، امروز در همایش  بین المللی "امام خمینی(ره) و امت اسلامی"، در هتل لاله تهران، امام (ره) را به عنوان رهبری بزرگ و عالیقدر در جهان اسلام توصیف کرده و اظهار داشت: بزرگترین هدفی که امام(ره) تعقیب می کرد وحدت جهان اسلام بود، این نگاه ایشان برخاسته روح و حقیقت اسلام بود، چرا که این دین دینی جهانی است و مختص به یک قبیله، کشور و یا  مردمی خاص نیست.

وی با بیان این که اسلام دین نجات بخش همه انسان ها و برای همه زمان هاست، افزود: متاسفانه بعد از  ارتحال پیامبر(ص)، اسلام گرفتار قبلیه هایی مانند بنی امیه، بنی عباس و عثمانی شد که اسلام را قبیله ای طرح می نمودند، این اسلام نبوی نبود، چرا که اسلام پیامبر به دور از گرایش های محدود و سخت گیرانه بود.

دستیار ویژه رئیس جمهور در امور اقوام و اقلیت های دینی ادامه داد: همه مشکلات امروز و همیشه جهان اسلام ناشی از این است که اسلام را محدود و منحصر و اختصاص به یک گروه، مذهب و یا سرزمین اختصاصی کرده ایم، این یعنی تبعیت از تعصب؛ دین عین حکمت و آگاهی است و با هرگونه عصبیت فرقه ای و حزبی مخالف است.

حجت اسلام و المسلمین یونسی با بیان اینکه تعصب همان مطلق گرایی، ترجیح یک تفکر و نگاه بر نگاه های دیگر و خودحق پنداری مطلق است، یادآور شد: اساس همه گرفتاری ها و جنگ های قومی و قبیله ای در طول تاریخ این است که عده ای خود را حق مطلق و دیگران را باطل می پندارند، لذا تکفیر و خشونت خلاصه همین تفکر تکفیر ی است.

وی با بیان اینکه بزرگترین ویژگی ممتاز امام خمینی (ره) جهانی نگریستن به اسلام بود، گفت: جامعه بشری جامعه ای متکثر از قوم ها و زبان ها است. در قرآن کریم بیش از هر آیه ای به تنوع و تکثر به عنوان نشانه ای که بشر را می تواند به خدا برساند، اشاره شده  و حاکی از این است که وحدت ما در کثرت ما است .

دستیار ویژه رئیس جمهور در امور اقوام و اقلیت های دینی خاطر نشان کرد: وحدت جهان اسلام در تنوع مذاهب، فرق و قومیت ها است و ما باید آن را بپذیریم، چون اراده خداوند بر این اختلاف ها بوده و  بازگشت به خدا،  قرآن و عقلانیت راه پایان خشونت ها است.

وی در پایان با اشاره به دیدگاه امام خمینی (ره) بر وحدت همه فرق اسلامی و جهان اسلام، گفت: هر گونه تلاش برای تضعیف تشیع و تسنن، اختلاف و نزاع  به بار می آورد، لذا  تأسی به سیره پیامبر (ص) راه رسیدن به وحدت دنیای اسلام است.

 

http://hawzahnews.com

 


نظرات (۰)
هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی